Skip to main content

Moskva – Den 4 – 6

Moskva – Den 4
Ráno kluci zarezervovali čtyřkolky kousek za městem (40 min jízdy) a po snídani jsme  vyrazili. Byl to obrovský areál s několika možnostmi všelijakých atrakcí a zábavy. Byl tam bowling, paintball, střelba, čtyřkolky, lanový park, různé altány na sezení a grilování, kavárny a restaurace. Hodina jízdy na čtyřkolkách s instruktorem v popředí stála 600 RUB (cca 240 CZK).
Dnes, 10.09.2016 se slaví den města Moskvy. Po celém městě bylo spousta míst, kde se konaly různé společenské události. Na náměstí Revoluce se konal kulinářský festival, kde bylo možné ochutnat různé tradiční slovanské pokrmy a nápoje, poslechnout si vystoupení různých folklórních souborů, zúčastnit se různých soutěží s cenami.
V parku Gorkého a Muzeon se konala akce „Moskva jako ve filmech“, kde na hlavní scéně zazní hudba z oblíbených ruských filmů a u fontány vystoupí pouliční umělci.
Na dalších místech hráli na housle, balalajku, harmoniku, či další tradiční hudební nástroje. Celý sváteční den zakončil ohňostroj, na který jsme vyrazili do centra přelidněného města ve 22 h. Sledovali jsme ho z mostu Krymský a pěkně se jim povedl.

Po ohňostroji jsme se vydali na noční procházku městem a podívali se údajně na druhý nejhezčí most Moskvy a to most Andreevskiy. Prošli jsme se podél řeky Volga, kde to žilo podobně, jako u nás na Náplavce a všude posedávali mladí lidé s nějakým jídlem či pitím a hlasitě se bavili. Na druhé straně řeky jsme viděli již z dálky pěkně nasvícenou budovu Ministerstva obrany. A na závěr jsme se prošli centrálním parkem kultury a odpočinku Maxima Gorkého, kde byly zase krásně nasvícené fontány.
Metro z důvodu svátku jezdilo až do druhé hodiny ranní, takže nebyl problém se dostat domů.


Moskva – Den 5
Dopoledne bylo poměrně dost ošklivě pršelo, tak jsme společně s Jurim vyrazili na památky do města. Dost se rozmluvil v Aj a už se tolik nestyděl a tak nám dělal celý den průvodce, za což jsme byly ohromně vděčné. Nebýt jeho tak půlku z míst určitě nenavštívíme protože bychom o nich ani nevěděli či by nezbyl čas.  

První na naší trase byla moderní knihovna, která náleží Moskevské státní univerzitě M. V. Lomonosova, patřící mezi významná místa pro návštěvníky. Univerzita byla založena v roce 1755, je nejstarší a největší univerzitou v Rusku. Významný ruský vědec, přírodovědec a polyhistor Michail Vasiljevič Lomonosov se na založení univerzity podílel a byl také jejím prvním rektorem, podle vzoru univerzity v Götingen. V současné době má univerzita 40 fakult, přes 300 kateder, 360 laboratoří, 163 studijních kabinetů a 9 vědeckovýzkumných ústavů. Moskevští vysokoškoláci mají ten nejlepší výhled ve městě. Budova Lomonosovy univerzity je vysoká 240 metrů a v městském panoramatu patří mezi nejlépe rozpoznatelné body. Dovnitř jsme se bohužel nedostali, prý se prohlídku člověk musí předem objednat online.



Za vidění stála také Katedrála Krista Spasitele což je největší pravoslavný kostel na světě. Tento chrám byl dokončen a vysvěcen roku 1883, byl postaven na památku Vlastenecké války roku 1812, ale v roce 1931 zdemolován, aby udělal místo plánovanému Paláci sovětů. Obnova chrámu proběhla v letech 1994-2000. Stavba stála 300 milionů dolarů a financovali ji moskevští podnikatelé. Jedná se o hlavní chrám Ruska, kde probíhají bohoslužby na Vánoce či Velikonoce. Bohoslužeb v chrámu se může účastnit na 10 tisíc věřících. Interiér chrámu je bohatě zdoben a je doslova velkolepý. Nesmí se tam však vůbec fotit.

Hned za ním se nachází jeden z dalších krásných mostů, který je v noci taktéž pěkně nasvícený.

Musím uznat, že Moskevské metro rozhodně patří mezi nejhezčí, jaké jsem kdy viděla. Výzdoba některých stanic moskevského metra je doslova pohádková, a proto se o hlavní dopravní tepně 12 milionové metropole hovoří jako o nejkrásnější na světě. Každá stanice je něčím zajímavá, tajuplná, originální, pochmurná či až lehce strašidelná a proto stojí za to si stanice prohlédnout. Podlahy jsou obložené několika druhy žuly, stěny barevným mramorem a místo zářivek dávají světlo nádherné lustry.

Metro tvoří síť dvanácti, většinou podzemních linek pod hlavním městem Ruské federace, Moskvou a otevřené bylo v roce 1935. Architektonické ztvárnění stanic, hlavně těch nejstarších z 30., 40. a 50. let minulého století, odpovídá velmi honosnému stylu tehdejší doby. Stanice byly obkládány dekorativními kameny, jako je mramor či žula, prostupy zdobily často mozaiky či reliéfy. Hlavními tématy bylo budování komunismu, ale také zemědělství, nebo obrana státu. Dnes je moskevské metro považováno za jednu z nejlepších ukázek architektury socialistického realismu.
Eskalátory jsou jedním z nejdůležitějších prvků Moskevského metra, fungují již od jeho začátku. V celé síti je jich celkem 544.
Pozdě večer se vracíme zpátky na naše ubytování a zítra nás čeká bohužel již poslední den.

Moskva – Den 6
Dopoledne jsme navštívili poštu a poslali pár pohledů domů. Cena za známky byla 14 CZK za jeden pohled.
Na doporučení místních jsme chtěli vyrazit do paláce Caricyno, který se nám dle fotek zdál opravdu skvostný. Caricyno (doslovně carevnino) je přírodně-historický park na jihu Moskvy. Je pojmenován podle carevny Kateřiny Veliké, která na tomto místě nechala zbudovat původně carskou rezidenci. Tento palác je bohužel každé pondělí zavřený a tak jsme se tam na konec nevydali.
Na 12 h jsme měli objednané taxi a cca za 1,5 h za 1050 RUB (420 CZK) jsme dorazili na letiště. Po dlouhé době jsme zase slyšeli češtinu a mohli se svým způsobem těšit z dovolené domů, aspoň za hezčím počasím.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *